De meest waardevolle sponsoraanbiedingen in het voetbal

Op deze blog over voetbal werden er al een groot aantal sponsormerken vermeld en het beste moet nog komen! De meest waardevolle teams van het voetbal hebben legioenen fans over de hele wereld gegenereerd, en die legers van supporters zijn meer dan gelukkig om hun loyaliteit op te brengen met de kleuren van hun team of T-shirts. Iets wat grote merken als bijvoorbeeld Adidas, Nike, Puma en Chevrolet niet ontgaat. Zowel spelers als supporters zijn wandelende reclameborden geworden. Laten we eens kijken naar de beste deals die ooit gemaakt werden…

Het shirtsponsorschap

FC Barcelona tekende een record brekend shirtsponsorschap voor meer dan vier jaar met het Japanse bedrijf “Rakuten” ter waarde van 214 miljoen euro. Manchester United staat echter nog steeds aan de leiding met een waardevol sponsorschap met de Amerikaanse autofabrikant Chevrolet ter waarde van 60 miljoen euro per jaar en dit voor zeven jaar. Ook Real Madrid en Barcelona zijn bezig met het onderhandelen. Een deal die zowel United als Barcelona zeker zal overtreffen in termen van financiële meevallers.

De grootste sportmerken vechten het onderling uit

Adidas, Nike, Puma en Under Armour vechten het al jaren uit om de volgende uitrusting van de beste voetbalclubs ter wereld te ontwerpen. Om dit te bereiken, zijn ze bereid heel veel geld uit te geven.

Wanneer de nieuwe deal van Barcelona met Nike begint, wees dan voorbereid. De kansen van het voetbal zullen aanzienlijk veranderen, aangezien de koopkracht van de club waarschijnlijk nog meer zal toenemen. Het management van Manchester United, Real Madrid, Chelsea en Bayern München zal ongetwijfeld jaloers zijn dat de Catalaanse club in staat is geweest om zo’n lucratieve deal te sluiten.

De spelers en endorsement-aanbiedingen

Voetballers behoren tot de meest glamoureuze atleten ter wereld. Hun faam is niets minder dan die van een Hollywood-ster, en er zijn hun inkomsten. Voetbalspelers verdienen enorme sommen geld in de vorm van prijzengeld, evenals overdrachtskosten of contractvergoedingen met clubs die zij vertegenwoordigen. Maar een andere grote bron van inkomsten voor de voetballers zijn de endorsement-aanbiedingen.

Voetballers worden vaak door de grote merken overgehaald om hun ambassadeur te worden en om hen te vertegenwoordigen worden ze uiteraard uitstekend betaald. Denk maar aan de huidige meest waardevolle spelers Cristiano Ronaldo, Neymar en nog vele andere. De bedragen die voetballers dagelijks verdienen met sponsoring is duizelingwekkend. Om nog maar te zwijgen over de gratis producten die ze in ontvangst mogen nemen, gaande van kleding, schoenen, schoonheidsproducten, luxueuze auto’s, sportwagens, reizen, enz. Geen wonder dat heel veel jongeren zich aangetrokken voelen tot het voetbal (en ook andere topsporten!). De bedragen die je hoort vallen in deze wereld zijn onwezenlijk.